Wednesday 23 February 2011

KANDUNGAN KOPI PASS

KANDUNGAN KOPI PASS


 KOPI PASS
KANDUNGAN : 12 SACHET / PAKET
HARGA : RM 11.00 (semenanjung)


~sachet Kopi Pass~

KHASIAT DAN KELEBIHAN HERBA YABG TERKANDUNG DALAM KOPI PRACAMPURAN ~

KOPI PASS


Herba Habbatusauda
Habbatus Sauda atau ” Nigella Sativa “ ialah sejenis tumbuhan yang banyak di dapati di kawasan Mediterranean dan di kawasan yang beriklim gurun. Banyak kajian antarabangsa yang telah di jalankan membukti keberkesanan Habbatus Sauda dalam merawat & memelihara kesihatan. Habbatus sauda terbukti berkesan untuk merawat pelbagai penyakit seperti : 


  1. Batuk, asma & selsema
  2. Sakit-sakit otot & sendi
  3. Kencing manis, buah pinggang
  4. Tekanan darah tinggi
  5. Masalah untuk tidur
  6. Merawat batu karang
  7. Mengurangkan kolesterol
  8. Masalah angin, buasir
  9. Masalah perut, gastrik & cacing
  10. Menambah susu badan 
  11. Masalah kulit, kudis & ghout  
  12. Mempertingkatkan sistem imuniti 
  13. Meningkatkan tenaga seksual dan sebagainya.         
 Dikutip dari Kitab As-Shahihain dari Abu Salamah ra dari Abu Hurairah ra bahawa Rasulullah SAW bersabda: “Gunakan habbatus sauda' kerana di dalamnya terdapat ubat dari segala macam penyakit kecuali As-Sam (maut)". HR Bukhari Muslim.

 Tongkat Ali (Eurycoma Longifolia)
Tongkat ali atau nama saintifiknya Eurycoma Longifolia Jack adalah sejenis akar yang terdapat di kawasan pedalaman hutan hujan tropika Malaysia. Ia terkenal sebagai sejenis akar yang boleh memulih dan menguatkan tenaga batin lelaki secara semulajadi. Bukan itu sahaja, malah kehebatan minuman herba yang diperkayakan dengan tongkat ali yang asli mempunyai khasiat-khasiat berikut;
  1. Menguatkan tenaga
  2. Mengurangkan kelesuan dan keletihan
  3.  Menguatkan ketahanan badan terhadap penyakit
  4.  Meningkatkan aktiviti seksual melalui peningkatan tenaga dan kiraan sperma
  5.  Meningkatkan prestasi mental
  6.  Mengurangkan lemak
  7.  Menguatkan sistem penghadaman.

Madu

“Madu itu menguatkan roh (kerohanian). Madu menambah kerajinan dan semangat, membuka selera makan, memelihara kemudaan dan menolong melancarkan ucapan.”.Kaya dengan zat galian penting seperti kalsium, fosforus, sulfur, karbon, zat besi, natrium, kalium,klorin, magnesium, iodin, kuprum, manganese dan silicon serta kaya dengan vitamin-vitamin seperti A,B kompleks, C,D dan E. Madu sangat mudah dan cepat membekalkan tenaga yang diperlukan oleh badan, sangat baik untuk buah pinggang dan mempertingkatkan sistem imunisasi tubuh.


Ubi Jaga (Smilax Myosotiflora)

Kegunaan utama ubi jaga ialah sebagai afrodisiak untuk meransang seks. Untuk tujuan ini ubi yang juga merupakan akarnya digunakan. Daun dan buahnya boleh digunakan sebagai penawar penyakit siflis dengan cara merebus daun dan buah ubi jaga dan airnya diminum. Ia juga boleh mengubat demam dengan kaedah yang sama.


1 comment:

  1. boleh tak saya nak tahu kadar jualan sehari? Kegunaan projek mengkaji perniagaan.

    ReplyDelete