Wednesday 23 February 2011

KANDUNGAN IRAN CAFE

KANDUNGAN IRAN CAFE

IRAN CAFE PAKET
KANDUNGAN : 15 SACHET/PAKET
HARGA : RM 13.50 (SEMENANJUNG)

  

KHASIAT DAN KELEBIHAN HERBA YABG TERKANDUNG DALAM KOPI PRACAMPURAN ~
IRAN CAFE

Za’faran

Saffron / Za'faran / Kuma-kuma atau nama saintifiknya, Crocus Sativus Linneaus merupakan bunga yang terwangi di dunia. Untuk mendapatkan 1kg Saffron / Za'faran kering, sebanyak 150,000 kuntum bunga Saffron diperlukan. Maka tidak hairanlah tumbuhan yang digelar sebagai "Longgok Emas Gurun Pasir" ini dianggap sebagai bunga yang paling mahal di dunia.Diantara khasiat zafaran ialah:-

  1. Kaya dengan vitamin B1 dan B2.
  2. Membantu menyempurnakan penghadaman.
  3. Untuk kecerdasan minda, menguatkan ingatan dan pintar.
  4. Merawat anemia, thalassemia (masalah darah).
  5. Mengawal tekanan darah dan kolesterol.
  6. Mengatasi masalah sakit berkaitan dengan jantung.
  7. Melancarkan pengaliran darah.
  8. Merawat penyakit saraf, bisa-bisa sendi dan keletihan.
  9. Mengatasi masalah usus besar, kecil dan sembelit.
  10. Perangsang tenaga batin lelaki dan perempuan 

Madu


“Madu itu menguatkan roh (kerohanian). Madu menambah kerajinan dan semangat, membuka selera makan, memelihara kemudaan dan menolong melancarkan ucapan.”.Kaya dengan zat galian penting seperti kalsium, fosforus, sulfur, karbon, zat besi, natrium, kalium,klorin, magnesium, iodin, kuprum, manganese dan silicon serta kaya dengan vitamin-vitamin seperti A,B kompleks, C,D dan E. Madu sangat mudah dan cepat membekalkan tenaga yang diperlukan oleh badan, sangat baik untuk buah pinggang dan mempertingkatkan sistem imunisasi tubuh.


Herba Habbatusauda



Habbatus Sauda atau ” Nigella Sativa “ ialah sejenis tumbuhan yang banyak di dapati di kawasan Mediterranean dan di kawasan yang beriklim gurun. Banyak kajian antarabangsa yang telah di jalankan membukti keberkesanan Habbatus Sauda dalam merawat & memelihara kesihatan. Habbatus sauda terbukti berkesan untuk merawat pelbagai penyakit seperti :

  1. Batuk, asma & selsema
  2. Sakit-sakit otot & sendi
  3. Kencing manis, buah pinggang
  4. Tekanan darah tinggi
  5. Masalah untuk tidur
  6. Merawat batu karang
  7. Mengurangkan kolesterol
  8. Masalah angin, buasir
  9. Masalah perut, gastrik & cacing
  10. Menambah susu badan
  11. Masalah kulit, kudis & ghout
  12. Senggugut  
  13. Mempertingkatkan sistem imuniti 
  14. Meningkatkan tenaga seksual dan sebagainya.         
Dikutip dari Kitab As-Shahihain dari Abu Salamah ra dari Abu Hurairah ra bahawa Rasulullah SAW bersabda: “Gunakan habbatus sauda' kerana di dalamnya terdapat ubat dari segala macam penyakit kecuali As-Sam (maut)". HR Bukhari Muslim.


Gingko-Biloba


Gingko Biloba merupakan tumbuh-tumbuhan yang memiliki khasiat penyembuhan. Di antaranya dapat memberi sokongan peredaran dengan meningkatkan aliran darah ke otak, mata, telinga, kaki, tangan dan organ seksual yang boleh memperbaiki rasa yang bertenaga. Ia mempunyai ciri-ciri antioksidan bertindak sebagai pemusnah radikal bebas dengan menyerap kimia perosak sel yang menyebabkan penuaan sebelum masanya iaitu membantu melindungi sel otak dan saraf, membantu menyokong memori, kepekaan keseluruhan otak.




No comments:

Post a Comment